Dane teleadresowe Urzędu Miasta

09.02.2012

14:04

Anna

URZĄD MIASTA
07-300 Ostrów Mazowiecka
ul. 3 Maja 66

Centrala 29 679 54 50
Tel. sekretariat 29 679 54 55 lub 56
Fax. 29 679 54 22

e-mail: poczta@ostrowmaz.pl

czytaj więcej »mehr »????? ?????? »

Aktualności

Spotkanie oświatowe

07.09.201115:54

Michał

W dniu 29 sierpnia 2011 r. odbyło się spotkanie przedstawicieli środowisk oświatowych z władzami miasta. Na spotkanie zostali zaproszeni dyrektorzy szkół i przedszkoli, przedstawiciele rad rodziców, rad uczniowskich, Kuratorium Oświaty.

W dniu 29 sierpnia 2011 r. odbyło się spotkanie przedstawicieli środowisk oświatowych z władzami miasta. Na spotkanie zostali zaproszeni dyrektorzy szkół i przedszkoli, przedstawiciele rad rodziców, rad uczniowskich, Kuratorium Oświaty. Szczególnym gościem był ksiądz prałat dr Jan Okuła – proboszcz Parafii pw. WNMP w Ostrowi Mazowieckiej, Dziekan dekanatu ostrowskiego i Przewodniczący dwóch dekanatów ostrowskich oraz różańskiego, czyżewskiego i wyszkowskiego. Przybyło około 50 osób. Nigdy dotychczas nie było w mieście spotkania z tak reprezentatywnym przedstawicielstwem. Pan Burmistrz Władysław Krzyżanowski powitał wszystkich przybyłych gości. Na wstępie przypomniał, że po raz pierwszy od 20 lat powstaje w Urzędzie Miasta wydział zajmujący się m.in. edukacją i będzie to Wydział Edukacji, Zdrowia, Spraw Społecznych, którego naczelnikiem został Pan Waldemar Skurzyński – bardzo doświadczona osoba w administracji oświaty. Pan Burmistrz podziękował wszystkim pedagogom i pracownikom administracji i obsługi za ich trud i pracę włożoną w wychowanie i edukację dzieci i podkreślił, że zawód nauczyciela wymaga niezwykłego wysiłku, hartu i odpowiedzialności. Zaznaczył, że to spotkanie ma na celu wzajemne informowanie się. Podkreślił, że w mieście powinna być „jedna szkoła i jedno przedszkole”, mimo, iż jest ich organizacyjnie więcej. Zaproponował również utworzenie Sejmiku Edukacyjnego, który pełniłby funkcję doradczą wytyczyłby plan pracy i działań oświaty na najbliższe lata, a skupiałby nauczycieli, rodziców i wszystkie osoby, które chciałby coś uczynić dla naszej miejskiej oświaty. Przypomniał, że o stworzeniu takiego sejmiku wspominał już od kilku miesięcy i oczekuje na szczególną reakcję nauczycieli i rodziców z Zespołu Szkół Publicznych Nr 1, z którymi to przedstawicielami spotykał się przed kilkoma miesiącami.
Pan Waldemar Skurzyński, który przewodniczył spotkaniu, przytoczył wnioski z przeprowadzonej kontroli technicznej dotyczącej użytkowania energii cieplnej i elektrycznej. Pan Burmistrz wspominał o absolutnej konieczności szukania źródeł racjonalnego wydatkowania środków finansowych i racjonalnego gospodarowania mieniem m.in. o wykorzystywaniu sal gimnastycznych po zajęciach lekcyjnych oraz w soboty i niedziele oraz zaapelował o oddanie budżetów do szkół, aby to dyrektorzy placówek oświatowych byli gospodarzami własnego budżetu. Przyznany budżet pozostawałby w dyspozycji dyrektorów i nie byłby odbierany, jeżeli byłaby nim właściwa gospodarka. Przypomniał, że w Ostrowi przypada 11 uczniów na jednego nauczyciela, a w Unii Europejskiej przypada 16 uczniów według otrzymanej statystyki. Rozpoczęto zadawanie pytań, które dotyczyły zmniejszenia liczby nauczycieli w szkołach, budowy „Orlika” lub dużej sali gimnastycznej przy Zespole Szkół Publicznych nr 1 oraz oszczędności na energii cieplnej w szkołach. Na wszystkie pytania udzielono wyczerpujących odpowiedzi i rozwiano wszelkie wątpliwości.
Po dyskusji rozpoczęto druga część zaplanowanego spotkania tj. wręczanie nominacji nowym dyrektorom i podziękowanie dotychczasowym. Na emeryturę odeszła Pani Anna Twardowska - Dyrektor Miejskiego Przedszkola Nr 3. Pani Małgorzata Gołaszewska dotychczasowa nauczycielka Miejskiego Przedszkola Nr 2 została Dyrektorem Miejskiego Przedszkola Nr 3. Stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Publicznych Nr 1 zajęła Pani Dorota Brzostek dotychczasowa Dyrektor Szkoły w Trynosach. Dyrektorem Szkoły Podstawowej Nr 1 będzie Pani Dorota Ziemczyk dotychczasowy nauczyciel Zespołu Szkól Publicznych Nr 1, a w Miejskim Przedszkolu Nr 2 stanowisko dyrektora obejmie Pani Wanda Zaręba, która przez 20 lat była dyrektorem szkoły w Podbielu. Pożegnano również Panią Katarzynę Relugę – p.o. Dyrektora Zespołu Szkół Publicznych nr 1, Panią Danutę Szulęcką – byłego dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 oraz panią Joannę Wójcik – dotychczasową dyrektor Miejskiego Przedszkola nr 2. Na stanowiskach pozostali Pani Dorota Paszteleniec – dyrektor Zespołu Szkół Publicznych nr 2, Pan Waldemar Pałys – dyrektor szkoły Podstawowej nr 3 i Pani Danuta Żyjewska – dyrektor Miejskiego Przedszkola nr 1.
Pan Burmistrz ustosunkował się do jednego z kryteriów tzn. okresu powierzenia funkcji dyrektora placówki. Odniósł się również do formuły konkursów na stanowiska dyrektorów i przypomniał, że pierwotnie nie zamierzał ich ogłaszać, ale wobec pojawiających się głosów, że będzie to nierespektowanie przepisów prawa, konkursy zostały przeprowadzone. Dzisiaj po nich jest również i gorycz, i może niezadowolenie, ale takie są wyniki. Przypomniał także swój krytyczny stosunek do obowiązujących przepisów dotyczących konkursów. Zwrócił uwagę na wartość konkursów w dwóch aspektach. Po pierwsze, że jest to publiczne ogłoszenie o zamiarze wyboru dyrektora placówki, a po drugie, że grono specjalistów, które zasiada w komisji dzięki swej wiedzy określa kompetentnie kto nie ma kwalifikacji do pełnienia funkcji dyrektora według przepisów prawa. Natomiast krytycznie odniósł się do dyspozycji prawa, które decyduje, że wynik tajnego głosowania jest wiążący dla organu prowadzącego. Według Burmistrza komisja konkursowa w obecnym składzie formalno - prawnym winna przestawiać osoby spełniające wymogi do pełnienia funkcji, a organ prowadzący czy założycielski powinien mieć czytelne prawo wyboru wśród tych kandydatów. Zaapelował do Związków Zawodowych, by wspólnie wystąpić w tej sprawie do podmiotów mających wpływ na kształt ustaw.
Pod koniec uroczystości głos zabrał ksiądz prałat dr Jan Okuła i podziękował wszystkim za dobrą współpracę dla dobra intelektualnego dzieci i życzył radości z powołanej służby. Głos zabrała również Pani Maria Morawska – przedstawiciel ZNP życząc owocnej pracy, profesjonalizmu, serca w patrzeniu na uczniów, współpracy z organem prowadzącym oraz przede wszystkim zdrowia.