Dane teleadresowe Urzędu Miasta

09.02.2012

14:04

Anna

URZĄD MIASTA
07-300 Ostrów Mazowiecka
ul. 3 Maja 66

Centrala 29 679 54 50
Tel. sekretariat 29 679 54 55 lub 56
Fax. 29 679 54 22

e-mail: poczta@ostrowmaz.pl

czytaj więcej »mehr »????? ?????? »

Aktualności

Sięgnij po dotacje unijne!

24.01.201209:49

Anna

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła harmonogram konkursów na 2012 rok. W ramach wszystkich konkursów do podziału jest 3,7 mld zł.

 

 

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła harmonogram konkursów na 2012 rok. W ramach wszystkich konkursów do podziału jest 3,7 mld zł. Warto z wyprzedzeniem zacząć przygotowania, by sięgnąć po pieniądze na rozwój firmy.

Terminy konkursów w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka są obecnie przedmiotem ustaleń. Jednak już wiadomo, że pierwsze konkursy w ramach działania 8.1 „Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej” oraz 8.2 „Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu b2b” odbędą się w lutym i marcu 2012. Najprawdopodobniej również w marcu uruchomiony zostanie pierwszy konkurs w ramach działania 6.1 „Paszport do eksportu”.

W Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki pierwsze konkursy odbędą się w drugiej połowie roku.
W trzecim kwartale 2012 roku uruchomiony zostanie pierwszy konkurs w ramach poddziałania „Rozwój kapitału ludzkiego przedsiębiorstw”. Na czwarty kwartał przewidziane jest uruchomienie konkursu dla poddziałania „Partnerstwo dla zwiększania adaptacyjności”.

- Wiele małych firm w dotacjach unijnych widzi szanse na rozwój. Dlatego warto przygotować się do poprawnego wypełnienia wniosku już teraz. Pamiętajmy, że nawet drobne błędy mogą skutkować odrzuceniem wniosku o dotacje – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń Akademii PARP.

Skąd dowiedzieć się, jak poprawnie przygotować i złożyć w terminie wniosek? Na portalu szkoleniowym Akademii PARP znajduje się bezpłatne szkolenie on-line „Pozyskiwanie funduszy UE na projekty w MSP”. Przedsiębiorcy dowiedzą się z niego, jakie są możliwości uzyskania dotacji z funduszy unijnych. Nauczą się także technik planowania projektu i zasad aplikowania.

- Złożenie wniosku to nie wszystko. Warto również sięgnąć po wiedzę z zakresu finansów, zarządzania oraz po wiedzę i umiejętności kierunkowe. Ukończenie z sukcesem szkolenia „ABC eksportera” w Akademii PARP powinno znaleźć się w CV każdego przedsiębiorcy i menedżera, starającego się o środki w konkursie „Paszport do eksportu” – dodaje Aneta Grzyb-Hejduk.

Ze szkolenia „ABC eksportera” uczestnicy dowiedzą się, czy ich firma jest gotowa na rynki zagraniczne. Poznają metody pozyskiwania partnerów biznesowych oraz jak z nimi negocjować i nie popełnić błędów wynikających z różnic kulturowych. W szkoleniu znajdują się także informacje dotyczące cła i podatków oraz prawa o eksporcie.
„Pozyskiwanie funduszy UE na projekty MSP” i „ABC eksportera” to tylko dwa spośród 30 szkoleń w Akademii PARP. Efektywna metoda nauki, jaką jest e-learning, przekonała już wielu zapracowanych przedsiębiorców. Ucząc się 20 - 30 minut dziennie, szkolenie można ukończyć w miesiąc. Ze szkoleń Akademii PARP można korzystać przez 24 godziny bez konieczności dojazdów, opuszczania domu lub miejsca pracy i sztywnych godzin kursu. Wystarczy komputer z dostępem do Internetu.

Na portalu szkoleniowym www.akademiaparp.gov.pl można podnosić kwalifikacje zawodowe w pięciu zakresach tematycznych: finansowo-prawnym, zarządzanie strategiczne i operacyjne, umiejętności menedżerskie i osobiste, marketing i sprzedaż oraz wiedza ogólna i otoczenie biznesu. Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę.

 

Więcej informacji:
msp@akademiaparp.gov.pl
Infolinia 801 444 MSP (czyli 801 444 677)