Dane teleadresowe Urzędu Miasta

09.02.2012

14:04

Anna

URZĄD MIASTA
07-300 Ostrów Mazowiecka
ul. 3 Maja 66

Centrala 29 679 54 50
Tel. sekretariat 29 679 54 55 lub 56
Fax. 29 679 54 22

e-mail: poczta@ostrowmaz.pl

czytaj więcej »mehr »????? ?????? »

Aktualności

XIV sesja Rady Miasta

01.02.201210:27

Małgorzata

zdjęcie z XIV sesji Rady MiastaPo raz pierwszy w tym roku Rada Miasta obradowała 27 stycznia 2012 r. na swojej XIV sesji. Porządek obrad zawierał 10 punktów, jednak najważniejszym niewątpliwie była uchwała w sprawie przyjęcia budżetu na 2012 rok.

Po raz pierwszy w tym roku Rada Miasta obradowała 27 stycznia 2012 r. na swojej XIV sesji. Porządek obrad zawierał 10 punktów, jednak najważniejszym niewątpliwie była uchwała w sprawie przyjęcia budżetu na 2012 rok.
Przewodniczącą Rady Miasta Pani Hanna Zofia Sasinowska otworzyła sesję, witając władze miasta, radnych i przybyłych gości. Poinformowała, że w dzisiejszym porządku obrad udział bierze 20 radnych, w związku, z czym wszystkie uchwały podjęte w toku obrad będą prawomocne. Swoją nieobecność na dzisiejszej sesji usprawiedliwił radny Mieczysław Równy. Radni przyjęli proponowany porządek obrad XIV sesji oraz protokół z XIII sesji Rady Miasta. Następnie przedstawili swoje interpelacje i zapytania, dotyczące m.in.: kosztów utrzymania obiektów sportowych na ulicy Warchalskiego oraz basenu i hali sportowej „Za Stawem”, rocznych kosztów utrzymania Grodu Książąt Mazowieckich i jaką funkcję spełnia ta budowla, wspierania władz miasta w sprawie niezniesienia Sądu Rejonowego w Ostrowi Mazowieckiej oraz utylizacji eternitu w mieście. W sprawie dotyczącej utylizacji eternitu głos zabrał radny Mirosław Gromek: - na dachach znajduje się około 90 tys. m², co w przeliczeniu na tony daje nam ponad 1500 ton. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ma środki na dofinansowanie utylizacji azbestu. Jest duża szansa na otrzymanie pomocy finansowej dla tego zadania, należy opracować gminny program usuwania azbestu i złożyć wniosek do Funduszu. Można uzyskać dofinansowanie nawet do 100% kosztów inwestycji. Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych, burmistrz udzielił w końcowym punkcie porządku obrad sesji, a na niektóre pytania odpowiedź zostanie udzielona pisemnie.
Przed przystąpieniem do głosowania nad uchwałą w sprawie uchwalenia budżetu miasta na rok 2012, głos zabrał burmistrz Władysław Krzyżanowski – „Po raz drugi na sesji obradujemy na temat budżetu i chce powiedzieć, że tak jak na pierwsze posiedzenie w tej sprawie przed miesiącem, tak i obecnie dokonaliśmy autopoprawek zgodnych z dyskusją i wnioskami, nawet nieformalnymi na komisjach czy na sesji. Nad tym budżetem pracowaliśmy już ponad 2, 5 miesiąca, a dyskusji było kilkadziesiąt godzin na komisjach i na ostatniej sesji. Dochody zmniejszyliśmy po autopoprawkach o ponad 570 tys., wydatki zmniejszamy o przeszło milion złotych, a kredyt proponujemy zmniejszyć o ponad 470 tysięcy. Budżet jest zrównoważony, skromny, ale jest prorozwojowy. Brak budżetu skutkuje wstrzymaniem wielu kwestii, i tak naprawdę nie wiemy czy będą one możliwe do zrealizowania w ciągu roku. Zwracam się do Wysokiej Rady o przyjęcie przedłożonego planu budżetu w projekcie z autopoprawkami, które Rada otrzymała. Chcę przypomnieć, że już w pierwszej wersji, kiedy budżet był bardziej prorozwojowy, otrzymaliśmy pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej”.  Radni stosunkiem głosów 12 za, 7 głosów przeciw i jeden głos wstrzymujący się podjęli uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu miasta na rok 2012, natomiast uchwała w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Ostrów Mazowiecka na lata 2012-2041, podjęta została 11 głosami za, przy 5-ciu głosach przeciw i 4-ech głosach wstrzymujących się. Dochody miasta na 2012 rok zaplanowano w wysokości 62.188.794 zł, zaś wydatki zaplanowano na kwotę 63.455.853 zł.
W dalszej kolejności, radni przyjęli informację o pracy Burmistrza Miasta, jako jednoosobowego organu wykonawczego w okresie między sesjami, otrzymali odpowiedź od burmistrza na interpelacje i zapytania oraz zapoznali się z informacją Przewodniczącej Rady Miasta o działaniach podejmowanych w okresie między sesjami. (PM)
 
 

 

 

miniatura

miniatura

miniatura

miniatura

miniatura

miniatura

miniatura