Dane teleadresowe Urzędu Miasta

09.02.2012

14:04

Anna

URZĄD MIASTA
07-300 Ostrów Mazowiecka
ul. 3 Maja 66

Centrala 29 679 54 50
Tel. sekretariat 29 679 54 55 lub 56
Fax. 29 679 54 22

e-mail: poczta@ostrowmaz.pl

czytaj więcej »mehr »????? ?????? »

Aktualności

Z obrad XVI sesji Rady Miasta

03.04.201212:48

Anna

W środę 28 marca obradowała Rada Miasta na swojej XVI sesji.

W środę 28 marca obradowała Rada Miasta na swojej XVI sesji. Otworzyła ją Przewodnicząca Rady Miasta pani Hanna Sasinowska, witając władze miasta, radnych i przybyłych gości. Radni przedstawili swoje interpelacje i zapytania, dotyczące spraw bieżących miasta, jego jednostek i spółek, na które uzyskali odpowiedź w końcowym punkcie porządku obrad sesji, na niektóre zostanie ona udzielona pisemnie.

Następnie dyskutowano o bezpieczeństwie publicznym w mieście. Radni zapoznali się z obszerną i szczegółową informacją o realizacji programu „Bezpieczne Miasto Ostrów Mazowiecka” w 2011 roku, przygotowaną przez Komendę Powiatową Policji, Sąd Rejonowy, Prokuraturę Rejonową, Komendę Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Straż Miejską, Miejską Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz szkoły miejskie. Przewodnicząca RM podziękowała za przygotowanie materiałów i za przybycie na sesję przedstawicieli jednostek opracowujących materiały. Na zadawane przez radnych pytania odpowiadał Pierwszy Zastępca Komendanta Powiatowego Policji podinsp. Jan Kudlak. Zapewnił o monitorowaniu ul. Brokowskiej wspólnie z Inspekcją Ruchu Drogowego w zakresie poruszania się pojazdów o większej ładowności, a także poinformował o wspólnych patrolach pieszych policji i straży miejskiej. Przekazał informację o obsługiwaniu monitoringu miejskiego przez dyżurnego i pracowników cywilnych, wyjaśnił, że policja nie ma możliwości wprowadzania zmian w oznakowaniu ulic, leży to w zakresie działania zarządcy drogi. Poinformował zebranych, że policja występowała z wnioskami o ukaranie kierowców pojazdów parkujących wzdłuż ul. Rubinkowskiego, interweniowała w sprawie zakłócania porządku na osiedlu i parkingu przy ul. ks. J. Sobotki, a także ujawniła szereg czynów w zakresie posiadania i rozprowadzania narkotyków. Słowa podziękowania skierował burmistrz Władysław Krzyżanowski do wszystkich jednostek dbających o bezpieczeństwo w mieście, podkreślając, że na jego stan pracuje wiele służb i instytucji.
Radni zapoznali się z informacją dotyczącą stanu technicznego dróg w mieście oraz koncepcją rozwoju ich budowy. Otrzymali także alfabetyczny wykaz ulic, zawierający ich długość i opis stanu technicznego. Burmistrz podkreślił, że jak wynika z wyżej wymienionych materiałów ok. 45 % dróg w mieście to gruntowe i żwirowe, zapewnił ponadto, że ustalenia dotyczące budowy ulic prowadził będzie, jak dotychczas, w porozumieniu z Radą Miasta.
Zanim radni podjęli uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na realizację przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej projektu systemowego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wywiązała się dyskusja. Część radnych poddawała w wątpliwość realizację tego zadania, nie rozumiejąc istoty pomocy płynącej z programu systemowego, zawężając go do „kupowania szkoleń”. W naszym mieście tego rodzaju projekt jest czymś nowym, a jego realizacja przez MOPS odbywała się po raz pierwszy w ubiegłym roku. Obejmował on nie tylko szkolenia w konkretnych zawodach, ale także zapewniał pomoc dla osób biorących udział w projekcie i ich rodzin przez cały rok. Kierownik MOPS pani Barbara Kędziora wyjaśniła, że ta nowa forma aktywnego wsparcia osób bezrobotnych korzystających z  pomocy ośrodka, pozwala im powrócić na rynek pracy. Głos zabrała także pani Danuta Janusz pierwszy zastępca burmistrza, informując, że dla Ośrodków Pomocy Społecznej i Powiatowych Centrum Pomocy Rodzinie przewidziana jest pewna pula środków na realizację projektów systemowych. Wyraziła pełne uznanie dla dyrektor MOPS i całego zespołu odpowiedzialnego za jego realizację, gdyż pomoc otrzymało nie 15 osób, a tak na prawdę 15 rodzin, i dodała, że warto czynić starania nawet dla jednej osoby. O poparcie dla projektu zaapelował także burmistrz mówiąc, że projekty systemowe to nowa forma wsparcia dla całych rodzin, które korzystają z pomocy ośrodka, i która poza szkoleniami daje im także dodatkowe możliwości rozwoju na rynku pracy.
Podjęto uchwałę w sprawie stypendiów i nagród Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka dla sportowców, trenerów i działaczy sportowych, osiągających wysokie wyniki sportowe i mających wkład pracy na rzecz rozwoju sportu. Uchwała szczegółowo określa po raz pierwszy zasady przyznawania stypendiów, nagród i wyróżnień oraz ich rodzaje i wysokość w zależności od osiągniętego wyniku sportowego, uwzględniając przy tym również sport zespołowy i drużynowy.
Radni podjęli uchwałę przyjmującą „Program zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Ostrów Mazowiecka”, który opracowano w uzgodnieniu z Powiatowym Lekarzem Weterynarii i zaopiniowano przez Fundację Międzynarodowy Ruch na rzecz Bezdomności Zwierząt „VIVA” z siedzibą w Warszawie. Jego głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta, zmniejszenie populacji bezdomnych zwierząt domowych, zapobieganie ich bezdomności i zapewnienie opieki zdrowotnej, a także edukacja mieszkańców w zakresie humanitarnego traktowania zwierząt.
Do porządku obrad wprowadzono cztery dodatkowe punkty. Pierwszy z nich dotyczył podjęcia uchwały w sprawie bonifikaty od opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności. Do przewodniczącej RM wpłynął wniosek podpisany przez 11 radnych, z prośbą o podjęcie uchwały, na mocy której udzielona zostanie 90% bonifikata od opłat z tytułu przekształcenia. Na poprzedniej sesji rozpatrywane były wnioski radnego Stanisława Dylewskiego w sprawie przekazania na własność z 90% bonifikatą działek, będących w użytkowaniu wieczystym Spółdzielni Mieszkaniowej „Nasz Dom”. Wówczas burmistrz W. Krzyżanowski poinformował radnych, że prowadzona jest korespondencja z Zarządem Spółdzielni w tej sprawie. Zapewnił, że pragnie, aby całościowo rozwiązać własność gruntów pod obiektami należącymi zarówno do miasta (ZEC, przedszkole), jak i do Spółdzielni. Dodał także, że nie można stawiać na sesji jednej, wyrwanej z kontekstu całości sprawy. Wniosek radnego S. Dylewskiego poparł prezes Spółdzielni „Nasz Dom” pan J. Pawluczuk, uznając go za zasadny, bowiem dotyczy mieszkańców Ostrowi będących równocześnie członkami Spółdzielni. Należy w tym miejscu dodać, że w aktach Wydziału Urzędu Miasta prowadzącego sprawę, jest dokument (nr PNR-72247/25/09 z 2 października 2009), który mówi, że pan J. Pawluczuk pełniąc funkcję wiceburmistrza odmówił przekształcenia prawa wieczystego użytkowania z zastosowaniem 90% bonifikaty wielu działkom użytkowanym przez Spółdzielnię, w tym tej, o którą wnosił na sesji razem z radnym S. Dylewskim. Projekt uchwały przedstawiony pod obrady XVI sesji nie uzyskał akceptacji radcy prawnego Urzędu Miasta. Burmistrz zwrócił się do radnych, by nie procedować tak ważnej uchwały z dnia na dzień, by przedyskutować ją na komisjach i przeanalizować skutki finansowe, tak by nie stwarzać niepotrzebnych napięć. Dodał, że podjęcie uchwały w tej sprawie jest potrzebne, ale należy to zrobić dopiero po dogłębnej analizie i zbadaniu jej skutków dla budżetu miasta. Mimo długiej dyskusji w tym zakresie uchwała została przez Radę Miasta podjęta.
Pozostałe trzy dodatkowe punkty wprowadzone do porządku obrad dotyczyły zawarcia kolejnych umów dzierżawy nieruchomości komunalnych położonych przy ul. Dubois’a i Legionowej oraz najmu lokalu użytkowego przy ul. 3 Maja 41. O wprowadzenie ich do porządku obrad wnioskował burmistrz, kierując się ważnymi interesami mieszkańców, tak by przed upływem terminu wygaśnięcia umów mieli oni zapewnioną ich kontynuację. Wszystkie trzy uchwały zostały podjęte.
Rada Miasta przyjęła rezygnację radnej pani Marii Bębenek z funkcji wiceprzewodniczącej RM, złożoną 29 lutego br. Powodem tej rezygnacji był wniosek złożony na poprzedniej sesji, wnoszący o odwołanie wiceprzewodniczącej, pod którym podpisało się
6 radnych – Lech Godlewski, Jacek Wilczyński, Mieczysław Równy, Mateusz Lendzioszek, Małgorzata Bartkiewicz i Andrzej Tułowiecki. Radny L. Godlewski poinformował, że był inicjatorem odwołania pani M. Bębenek z pełnionej funkcji, bo jak się wyraził - działała ona na szkodę Rady i występowała przeciw mieszkańcom. Przewodnicząca RM H. Sasinowska wyraziła swoje zaniepokojenie zaistniałą sytuacją, mówiąc, że wiceprzewodnicząca M. Bębenek nie zasłużyła na taki wniosek i skierowała w jej stronę słowa podziękowania za rzetelne sprawowanie swojej funkcji. Również burmistrz W. Krzyżanowski dziękował za pracę na rzecz miasta, gratulując odwagi odejścia z funkcji i mówiąc o wiceprzewodniczącej, jako prostolinijnej i prawdziwej osobie, potrafiącej przeciwstawić się kłamstwu, złu. Dziękując za kwiaty i słowa uznania pani M. Bębenek zadeklarowała dalsze wsparcie dla działań na rzecz miasta, dodając także, że nie ma „parcia na władzę” i może pracować dalej z zaangażowaniem jako zwykła radna.
Radni zapoznali się z informacjami o działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Miejskiego Zespołu Interdyscyplinarnego za 2011 rok. Podjęli uchwałę w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Ostrowi Mazowieckiej w wyborach uzupełniających na kadencję 2012-2015. W skład zespołu, jak poprzednio weszli: Eugeniusz Piotr Gałązka, Beata Herman, Tadeusz Legacki, Iwona Makarska i Hanna Zofia Sasinowska. Stosowną uchwałą radni nadali nazwę ulicy Lawendowej, położonej w obrębie ul. Małkińskiej, Kalinowej, Jesionowej, Wrzosowej i Akacjowej.
Radni otrzymali odpowiedź od burmistrza oraz prezesów spółek miejskich i dyrektorów jednostek na interpelacje i zapytania. Jedna z interpelacji skierowana do burmistrza, dotyczyła czasu pracy i wynagradzania przewodniczącej RM pani H. Sasinowskiej, będącej jednocześnie pracownikiem MDK. Prowadzenia stosownej ewidencji w domu kultury i w ratuszu domagał się radny K. Listwon. Do słów radnego odniósł się burmistrz, zadając mu pytanie - czy pytał pan dyrektora tej firmy, czy pani H. Sasinowska wywiązuje się ze swoich obowiązków? Na to padło pytanie - kto jest dyrektorem MDK? Burmistrz odpowiedział – tam jest człowiek. Powinniście Państwo radni wiedzieć, kto jest dyrektorem tej jednostki. Do słów radnego odniosła się p.o. dyrektora MDK pani Regina Pałaszewska – chciałabym Państwa zapewnić, że pani H. Sasinowska wywiązuje się ze swoich obowiązków, pracuje zgodnie z harmonogramem czasu pracy przypisanym do tego stanowiska. Dodała także, że specyfika pracy domu kultury polega na wykonywaniu obowiązków po południu, gdyż w tych godzinach odbywają się zajęcia dla dzieci i młodzieży. W dniu, kiedy odbywa się sesja pani H. Sasinowska składa wniosek o urlop, który jest przez dyrektora akceptowany, co jest obowiązkiem pracodawcy. Godziny wyjść wszystkich pracowników poza dom kultury są ewidencjonowane w książce wyjść prowadzonej przez tą jednostkę. Uzupełniając wypowiedź pani dyrektor , głos zabrała wiceburmistrz pani D. Janusz, mówiąc, że podziwia obie panie, za to, że „otworzyły” dom kultury wieczorami i popołudniami. Dodała - praca pani H. Sasinowskiej wybiega poza normy przeciętnego pracownika, który wykonuje swoje obowiązki 8 godzin. Dodała, że to osoba bardzo pracowita, która nie liczy godzin swojej pracy, również w dni wolne.
Na zakończenie sesji radni przyjęli sprawozdania z pracy Komisji stałych Rady Miasta za okres od początku kadencji do końca 2011 roku. Zapoznali się także z działaniami burmistrza i przewodniczącej RM w okresie pomiędzy sesjami. (PM)
 
 

 

miniatura

miniatura

miniatura

miniatura

miniatura

miniatura