Dane teleadresowe Urzędu Miasta

09.02.2012

14:04

Anna

URZĄD MIASTA
07-300 Ostrów Mazowiecka
ul. 3 Maja 66

Centrala 29 679 54 50
Tel. sekretariat 29 679 54 55 lub 56
Fax. 29 679 54 22

e-mail: poczta@ostrowmaz.pl

czytaj więcej »mehr »????? ?????? »

Aktualności

XVII nadzwyczajna sesja Rady Miasta

04.05.201214:22

Artur

27 kwietnia 2012 roku o godz. 8.30 odbyła się XVII sesja Rady Miasta Ostrów Mazowiecka zwołana w trybie nadzwyczajnym, na wniosek Burmistrza Miasta.

Dnia 27 kwietnia 2012 roku (piątek) o godz. 8.30 odbyła się XVII sesja Rady Miasta Ostrów Mazowiecka zwołana w trybie nadzwyczajnym, na wniosek Burmistrza Miasta. Przewodnicząca Rady Miasta Hanna Sasinowska przywitała radnych, władze miasta i przybyłych gości. Obecni byli wszyscy radni. Przewodnicząca RM podkreśliła, że sesja nadzwyczajna winna odbyć się w ciągu 7 dni od złożenia wniosku, co zostało uczynione oraz że porządek obrad został przesłany radnym. Poinformowała, że porządek obrad nie może być zmieniony bez zgody wnioskodawcy tj. burmistrza. Wniosła ze swej strony o wprowadzenie do porządku obrad uchwały w sprawie wyboru ławników sądów powszechnych w wyborach uzupełniających na kadencję 2012 – 2015 oraz uchwały w sprawie wyboru drugiego wiceprzewodniczącego Rady Miasta, na co wnioskodawca - Burmistrz wyraził zgodę. Radni przyjęli rozpatrzenie uchwały w sprawie wyboru ławników, natomiast 15 głosami przeciw, 5 za i 1 wstrzymującym się odrzucili ( już po raz drugi) wniesienie do porządku obrad wyboru wiceprzewodniczącego. Radni przedstawili swoje interpelacje i zapytania dotyczące m.in. naprawy dróg i chodników po okresie zimowym, otwarcia i bezpieczeństwa w Ogródku Jordanowskim, budowy budynku socjalnego, konserwacji Grodu Książąt Mazowieckich. Pan Burmistrz podkreślił, że z uwagi na nadzwyczajny charakter sesji, na wszystkie przedstawione zapytania i interpelacje radnych odpowiedź zostanie udzielona pisemnie. Przewodnicząca Rady Miasta wniosła o dołączenie do protokołu z sesji RM protokołu z wcześniej odbytego wspólnego posiedzenia Komisji Gospodarki Finansowej i Rozwoju Społeczno – Gospodarczego oraz Komisji Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury Technicznej oraz Ochrony Środowiska, aby Obywatele miasta i potomni mogli zapoznać się z wypowiedziami niektórych radnych - …”niech historia nas oceni…” – powiedziała, a radna M. Bębenek zaproponowała, aby publikować protokoły z komisji stałych RM w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta.


Następnie przystąpiono do dyskusji dotyczącej uchwały w sprawie regulaminu targowisk miejskich. Radny J. Wilczyński wniósł w odczytanym obszernym piśmie o niepodejmowanie tej uchwały wyliczając, jego zdaniem, niekonsekwencje regulaminu i uzasadnienia uchwały. Burmistrz W. Krzyżanowski wielokrotnie podkreślał, że pełne uzasadnienie znajduje się w projekcie uchwały ( tekst publikujemy poniżej), a przepisy w obecnie obowiązującej uchwale o targowiskach były wielokrotnie nierespektowane i to nie z samowoli organu wykonawczego, a z konieczności życiowej, gdyż ich respektowanie zmuszałoby do zamykania targowisk, co jest oczywiście absurdem. Nowy regulamin stwarza możliwość wyboru trybu do zawarcia umów. Ponadto nowelizacja uchwały o targowiskach z 2007 r. w kształcie zaproponowanym przez Pana Burmistrza umożliwi miastu ubieganie się o dofinansowanie na modernizację targowiska z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 w kwocie ok. 1 mln zł. Jednak warunkiem podpisania umowy o dofinansowanie jest nieprowadzenie targowiska w formie dzierżawy, a obowiązująca uchwała z 2007 r. przewiduje tylko i wyłącznie prowadzenia targowiska w formie dzierżawy przez podmiot wyłoniony wyłącznie w drodze przetargu. Brak zmiany tych zapisów spowoduje odrzucenie naszego wniosku. Jeden z radnych przy krytyce złożonego projektu uchwały odniósł się do kary śmierci i osób orzekających w tych sprawach ( „komuś w pustej głowie ubzdurało się prawo”). Burmistrz Miasta podkreślił z oburzeniem, że jest nie do wyobrażenia, aby przy dyskusji o targowiskach poruszać orzekanie o karze śmierci. Niestety mimo długiej dyskusji uchwała nie została podjęta 11 głosami przeciw, 7 za i 3 wstrzymującymi się.


Jednogłośnie podjęto uchwały w sprawie przyznania dotacji na prace remontowe i konserwatorskie na zabytkowym cmentarzu parafialnym wpisanym do rejestru zabytków, w sprawie wrażenia zgody na użycie herbu Miasta Ostrów Mazowiecka oraz w sprawie ustalenia planu dofinansowania doskonalenia zawodowego dla nauczycieli zatrudnionych w miejskich jednostkach oświatowych. Jednak należy zapoznać się z protokołem z wcześniej już wspomnianego posiedzenia dwóch komisji, gdzie sprawa dotycząca cmentarza nie wyglądała tak „gładko” i niektórzy z radnych przedstawiali absurdalne wnioski, by m.in. zobowiązać księdza do współfinansowania przedsięwzięcia. Burmistrz Miasta stanowczo zaznaczył, że nie jest to darowizna dla żadnej parafii ani dla księdza, a jest to dotacja dla jedynego w mieście zabytkowego cmentarza.


Dyskusję wywołało podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr XXX/188/2009 Rady Miasta Ostrów Mazowiecka z dnia 4 listopada 2009 r. dotyczącej ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć pedagogów, psychologów, logopedów zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Miasto Ostrów Mazowiecka. Zmiana ta spowodowałaby ustalenie dla tych nauczycieli specjalistów tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz w wysokości 30 godzin, a po zgłoszonej autopoprawce przez Burmistrza do 28 godzin. Radni zaproponowali, aby uchwały nie podejmować do czasu rozwiązania systemowego, bowiem trwają intensywne prace sejmowe nad Kartą Nauczyciela. Pierwszy Zastępca Burmistrza Danuta Janusz podkreśliła, że zwiększenie wymiaru pensum specjalistów podyktowane jest koniecznością zapewnienia uczniom z dysfunkcjami odpowiedniej pomocy psychologiczno – pedagogicznej i trzeba przede wszystkim mieć na uwadze dobro dzieci i ich rodziców. W dyskusji podkreślono, że NSA i Sąd Najwyższy w swojej uchwale pozwala na ustalenie pensum dla tej grupy specjalistów nawet do 40 godzin tygodniowo, a skoro sprawa ta trafiła do NSA i SN nie dotyczy więc ostatnich tygodni czy miesięcy i od wielu lat w polskich gminach już zwiększano liczbę godzin, co było powodem procesowania. Samorządy zwiększają tę liczbę godzin w trosce o dobro dziecka i to już prawdopodobnie od 2007 r. W głosowaniu uchwała nie została podjęta.


Na zakończenie sesji radni podjęli wprowadzoną wcześniej do porządku obrad uchwałę w sprawie wyboru ławników sądów powszechnych w wyborach uzupełniających na kadencję 2012 – 2015. Sesja zakończyła się o godz. 12.15. (PM)

 

 

 

miniatura

miniatura

miniatura

miniatura

miniatura

miniatura

miniatura

miniatura

miniatura