Dane teleadresowe Urzędu Miasta

09.02.2012

14:04

Anna

URZĄD MIASTA
07-300 Ostrów Mazowiecka
ul. 3 Maja 66

Centrala 29 679 54 50
Tel. sekretariat 29 679 54 55 lub 56
Fax. 29 679 54 22

e-mail: poczta@ostrowmaz.pl

czytaj więcej »mehr »????? ?????? »

Aktualności

Marcowa sesja rady miasta nie odbędzie się

28.03.201314:32

Małgorzata

Zaplanowana na marzec sesja rady miasta nie odbędzie się, ważne uchwały nie zostaną podjęte na czas.

 

 
Zgodnie z planem pracy Rady Miasta Ostrów Mazowiecka w marcu miało odbyć się posiedzenie rady. Nie doszło ono jednak skutku. Nie odbyła się również sesja rady miasta na wniosek burmistrza Władysława Krzyżanowskiego. Mimo spełnienia zasad formalnych i prawnych wniosek został nie uwzględniony przez przewodniczącego Rady Miasta Ostrów Mazowiecka Krzysztofa Listwona. Przewodniczący mimo braku podstaw prawnych odmówił zwołania sesji.
 
O zasadności wniosku burmistrza nie trzeba specjalnie przekonywać, wystarczy wymienić kilka uchwał, które mają zostać podjęte do końca marca bieżącego roku. Zbędna opieszałość rady miasta stawia w złym świetle pracę organu, a w dalszej konsekwencji w złym świetle przedstawia finanse miasta.
 
Uchwały, które miały znaleźć się w porządku obrad sesji rady miasta zwołanej w marcu:
 
  1. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Ostrów Mazowiecka – regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Ostrów Mazowiecka, dotyczące w szczególności wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości, rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych. Częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości, obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, wymagań utrzymania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej.
    Uchwałę tą do wprowadzenia zobligowała ustawa, która weszła w życie 1 stycznia 2012 roku.
  2. Uchwała w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta Ostrów Mazowiecka – do 31 marca 2013 roku jednostki samorządowe zobowiązane zostały do dostosowania uchwał w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej lub ich zmian, do wymogów wynikających ze znowelizowanej ustawy o finansach publicznych. W obecnym kształcie prognoza finansowa została skrócona o 20 lat.
  3. Uchwała w sprawie zmiany uchwały budżetowej – związana jest ze zmniejszeniem subwencji oświatowej o kwotę 215 091 zł. Zwiększeniem dochodów z tytułu dotacji na cele pomocy społecznej w kwocie 136 400 zł, a także dotacji na cmentarze w kwocie 15 000 zł. Przeznaczeniem 35 000 zł na samochód osobowy ostrowskiej Komendy Powiatowej Policji. Utworzeniem nowych zadań inwestycyjnych, czyli przebudowa ulic Kameralnej i Witaminowej.
  4. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na współfinansowanie samochodu osobowego dla ostrowskiej Komendy Powiatowej Policji w kwocie 35 000 tys. zł.
  5. Uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w 2013 roku – kredyt przeznaczony ma być na sfinansowanie rozchodów budżetu, pokrycie wcześniej zaciągniętych zobowiązań i pokrycie planowanego deficytu budżetu. Kredyt miałby zostać podjęty w wysokości 7 520 000 zł. Spłata kredytu nastąpiłaby w latach 2016-2023. Brak jego podjęcia może skutkować wstrzymaniem wszystkich inwestycji w mieście.
  6. Uchwała w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług na odbierania odpadów komunalnych – uchwała określa szczegółowe sposoby i zakres świadczeń usług w zamian za opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi takie jak – rodzaj odbieranej frakcji odpadów, częstotliwość odbioru odpadów zmieszanych i posegregowanych. Doprecyzowano zapisy dotyczące funkcjonowania punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, oraz dostrzeżono potrzebę zmian ilości pojemników do gromadzenia odpadów, zmniejszając liczbę pojemników, jednocześnie zwiększając częstotliwość odbioru odpadów komunalnych. Uchwała szczegółowo określa częstotliwość odbioru odpadów komunalnych w Spółdzielni Mieszkaniowej „Nasz Dom” (3 razy w tygodniu).
 
Mimo ważnych dla miasta i mieszkańców uchwał nie zostaną one podjęte w bieżącym miesiącu. Niepotrzebna opieszałość rady miasta wprowadza nerwowość w pracę wszystkich organów miasta. Ewentualne konsekwencje nie przyjęcia uchwał w odpowiednim terminie mogą ponieść mieszkańcy miasta.(Urząd Miasta)